ساخت سنجاقک رنگارنگ با چوب بستنی و کاغذ

در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی سنجاقک را می بینید که با کاغذ و چوب بستنی حجم دار درست شده است. از طریق ساخت این کاردستی، تمرکز و توجه، دقت، هماهنگی چشم و دست و مهارت های کار با قیچی و مهارت های ظریف دست کودک افزایش یافته و خلاقیت او بیشتر می شود. شما می توانید در حین ساختن این کاردستی زیبا همراه کودکتان رنگ ها را تمرین کنید و اگر کودکتان بزرگتر است او را با اشکال هندسی نیز آشنا کنید. این کاردستی همچنین می تواند یک کاردستی جالب برای درس علوم و آشنایی با حشرات هم باشد و همچنین اهداف دیگری چون آشنایی با حشره ی سنجاقک و رنگ های مختلف را هم برای بچه ها داشته باشد. پس همین الان دست به کار شوید و با ساختن سنجاقک زیبا همراه کودک عزیزتان حسابی سرگرم شوید.

لوازم مورد نیاز

چسب، قیچی، كاغذ رنگى، ماژيک، چوب بستنى، چشم متحرک مستطيل نارنجى ١/٥*٢٠ سانتيمتر مستطيل صورتى ٦*٨ سانتيمتر دايره با قطر ٢ سانتيمتر ٢ عدد مستطيل نارنجى باريک به طول ٥ سانتيمتر ٣ عدد مستطيل سبز باريک

طرز ساخت

براى شروع كار، دايره را جاى صورت سنجاقک روى چوب بستنى می چسبانيم. مستطيل نارنجى را از دو طرف به سمت ميانى تا زده، چسب می زنيم و جاى بال می چسبانيم. مستطيل صورتى را از وسط تا زده و بال هاى ديگرش را قيچى كرده و می چسبانيم، سپس چشم هايش را می چسبانيم. مستطيل هاى نارنجى را جاى شاخک هايش می چسبانيم و با قيچى فرم می دهيم. با ماژيک سياه خط هاى روى بدن و بالش را می كشيم، سپس مستطيل هاى سبز باريک را جاى پاهايش می چسبانيم.

اهداف کاردستی

سرگرمى، افزایش دقت، هماهنگی بین چشم و دست، دست ورزى، شناخت سنجاقک به عنوان حشره

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما