ساخت یک بازی در خانه برای آشنایی با الگوها

در این ویدئو آموزش ساختن یک بازی برای پیدا کردن الگو را می بینید که با وسایل ساده و دور ریختنی درست شده است. همه شما حتما در منزل تان کارتن خالی های بلا استفاده زیاد دارید. کارتن هایی که می توانید با کمی خلاقیت از آنها استفاده بهینه کنید. الگو یابی به معنی یافتن رابطه بین اشکال و ادامه دادن آن رابطه است. در واقع الگویابی و یافتن رابطه بین مفاهیم از مطالب آموزشی ریاضی و حل مسئله است تا کودک بتواند به راحتی مسائل را حل کند. در واقع الگو یابی و آموزش این مفهوم به کودکان می آموزد تا بین همه چیز ارتباط برقرار کنند و به عبارت دیگر سعی در یافتن رابطه بین مفاهیم شود. پس همین الان دست به کار شوید و این بازی پیدا کردن الگو را بسازید و همراه کودک خود بازی کرده و لذت ببرید.

لوازم مورد نیاز

كارتن، قیچی، چسب، ماژيک، چوب بستنى، رول دستمال كاغذى

طرز ساخت

براى شروع كار، چوب بستنى ها را روى كارتن می چسبانيم، سپس رول هاى دستمال كاغذى را با استفاده از قيچى به قسمت هاى كوچکتر قيچى کرده و با ماژيک جلوى هر چوب بستنى شكلى را به عنوان الگو می كشيم. روى هر رول دستمال كاغذى يكى از الگو ها را می كشيم. الگو ها را مقابل کودکتان قرار داده و از او درخواست کنید كه با توجه به شكل و رنگ، هر كدام را سرجاى خود قرار دهد.

اهداف کاردستی

تقويت مهارت حل مسئله، تقويت ماهيچه هاى ريز دست، افزایش دقت، تمركز، هماهنگی بین چشم و دست، شروع آموزش اعداد، شناخت رنگ ها

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما