ساخت یک پنگوئن با بطری آب معدنی و کاغذ و پنبه

در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی پنگوئن را می بینید که با بطری درست شده است. گاهی با یک نگاه خلاقانه می‌توان وسایل دورریختنی را به کاردستی‌هایی زیبا تبدیل کرد. ساخت کاردستی به وسیله بطری های پلاستیکی در عین راحتی و سادگی، جذابیت خاص و کاربرد های زیادی دارد. این نوع کاردستی‌ها علاوه‌ براینکه وسایل دور ریختنی خانه را قابل استفاده می‌کنند، می‌توانند خلاقیت کودکان را شکوفا کنند. با این کاردستی می توانید علاوه بر سرگرم کردن کودک خود، با توجه به سن و مهارت های کنونی کودک از او در چسباندن، بریدن کمک بگیرید و به توسعه مهارت دست ورزی و تقویت ماهیچه های کوچک دست کمک کنید. این کاردستی همچنین می تواند یک کاردستی جالب برای واحد کار حیوانات قطب هم باشد و همچنین اهداف دیگری چون آشنایی با حیوان پنگوئن و رنگ های سفید و سیاه را هم برای بچه ها داشته باشد. پس همین الان دست به کار شوید و این پنگوئن را با کمک فرزندتان درست کرده و نمایش خلاق بازی کنید و همراه کودک خود لذت ببرید.

لوازم مورد نیاز

چسب، قیچی، بطرى آب، پنبه، نمد، مقوا، كاغذ رنگى، نخ مستطيل سياه ١٠*٢٠ سانتيمتر مستطيل سياه ١٢*١٧ سانتيمتر مستطيل سياه ٣*١٢ سانتيمتر مستطيل زرد ٤*٩ سانتيمتر مستطيل زرد ٢*٣ سانتيمتر دايره سفيد با قطر ١ سانتيمتر

طرز ساخت

براى شروع كار، داخل بطرى را با پنبه پر می كنيم. بزرگترين مستطيل سياه را روى بطرى می چسبانيم، سپس بالاى مستطيل را تا زده و می چسبانيم. مستطيل بعدی را از وسط تا زده و بال هاى پنگوئن را قيچى کرده و می چسبانيم. مستطيل زرد را از وسط تا زده و پاهای پنگوئن را قيچى كرده و می چسبانيم. آخرين مستطيل سياه را بالاى بطرى به عنوان سر پنگوئن می چسبانيم. مستطيل زرد را به صورت سه گوش قيچى کرده و جاى نوک می چسبانيم. دايره ها را جاى چشم می چسبانيم. با نمد براى پنگوئن شال گردن و كلاه قيچى كرده و می چسبانيم، بالاى كلاه را با دست جمع کرده با نخ می بنديم. با ماژيک داخل چشمانش را رنگ می كنيم.

اهداف کاردستی

يادگيرى استفاده از وسايل دور ريختنى، افزایش دقت، هماهنگی بین چشم و دست، افزایش مهارت دست ورزی دست ورزى

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما