آموزش علامت حمزه با پنگوئن بامزه

در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی پنگوئن را می بینید که برای آموزش علامت حمزه با استفاده از رول دستمال کاغذی درست شده است. کاردستی پنگوئن ارتباط معنا داری با علامت حمزه دارد. با این کاردستی می توانید علاوه بر سرگرم کردن کودک خود، با توجه به سن و مهارت های کنونی کودک از او در چسباندن و بریدن کمک بگیرید و به توسعه مهارت دست ورزی و تقویت ماهیچه های کوچک دست کمک کنید، همچنین با کاردستی پنگوئن می توانید توجه او را نسبت به محیط زیست اطراف بیشتر کنید، چراکه با رول دستمال کاغذی یک پنگوئن درست می کنید، همچنین می توانید در حین درست کردن کاردستی پنگوئن، شعر علامت حمزه را با هم بخوانید. پس همین الان دست به کار شوید و این پنگوئن بامزه را با رول دستمال کاغذی بسازید و با ساختن کاردستی پنگوئن علامت حمزه را به کودک خود آموزش داده و شادی را به کودکتان هدیه دهید.

لوازم مورد نیاز

چسب، قیچی، مقوا، رول دستمال کاغذی، چشم متحرک، ماژیک مستطیل سیاه 10*14 سانتیمتر 2 عدد مستطیل سیاه 3/5*7 سانتیمتر مستطیل سفید 4*8 سانتیمتر مستطیل نارنجی 2/5*9 سانتیمتر مستطیل نارنجی 2*4 سانتیمتر

طرز ساخت

ابتدا مستطیل بزرگ را دور رول دستمال می چسبانیم، سپس بالای مستطیل سفید را به صورت نیم دایره قیچی کرده و روی رول دستمال می چسبانیم. دو مستطیل سیاه هم اندازه را روی هم قرار داده و بال های پنگوئن را قیچی کرده و دو طرف بدنش می چسبانیم و با دست فرم می دهیم. مستطیل نارنجی کوچک را از وسط تا زده و دو طرفش را به صورت اریب قیچی کرده، چسب زده و به عنوان نوک می چسبانیم. چشم های متحرک را هم چسب زده و می چسبانیم. آخرین مستطیل را هم از وسط تا زده و پاهای پنگوئن را قیچی کرده و بالایش را تا زده و می چسبانیم.

اهداف کاردستی

آموزش علامت حمزه، تقویت قدرت تفکر و خلاقیت، آگاهی از توانایی تبدیل وسایل دور ریختنی به کاردستی های زیبا

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما