ساخت یک هواپیما با بطری آب معدنی و کاغذ رنگی

در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی هواپیما را می بینید که با بطری درست شده است. گاهی با یک نگاه خلاقانه می‌توان وسایل دورریختنی را به کاردستی‌هایی زیبا تبدیل کرد. ساخت کاردستی به وسیله بطری های پلاستیکی در عین راحتی و سادگی، جذابیت خاص و کاربرد های زیادی دارد. این نوع کاردستی‌ها علاوه‌ براینکه وسایل دور ریختنی خانه را قابل استفاده می‌کنند، می‌توانند خلاقیت کودکان را شکوفا کنند. با این کاردستی می توانید علاوه بر سرگرم کردن کودک خود، با توجه به سن و مهارت های کنونی کودک از او در چسباندن، بریدن کمک بگیرید و به توسعه مهارت دست ورزی و تقویت ماهیچه های کوچک دست کمک کنید. این کاردستی همچنین می تواند یک کاردستی جالب برای واحد کار وسایل نقلیه هم باشد و همچنین اهداف دیگری چون آشنایی با نحوه ی کار کردن هواپیما و رنگ های سفید و آبی را هم برای بچه ها داشته باشد. پس همین الان دست به کار شوید و این هواپیما را با کمک فرزندتان درست کرده و با هم بازی کنید.

لوازم مورد نیاز

چسب، قیچی، بطرى آب، مقوای رنگى و سفيد مستطيل سفيد ١٥*٢٦ سانتيمتر مستطيل آبى پر رنگ ٦*١٤ سانتيمتر ٢ عدد مستطيل آبى كم رنگ ٥*١٤ سانتيمتر مستطيل آبى پر رنگ ٥*١٠ سانتيمتر ٢ عدد مربع آبى كم رنگ ٨*٨ سانتيمتر ٦ عدد دايره به قطر ٢ سانتيمتر

طرز ساخت

براى شروع كار، مقواى سفيد را دور بطرى آب می پیچانيم، سپس قسمت اضافى اش را علامت زده و از آن قسمت اضافى دنباله هواپيما را قيچى کرده و بعد از آن چسب می زنيم و می چسبانيم. با دو مربع آبى بال های هواپیما را قيچى کرده و می چسبانيم. از مستطيل آبى پر رنگ بال هاى كوچيک براى دنباله هواپيما قيچى كرده و می چسبانيم. دو مستطيل آبى كم رنگ هم اندازه را حلقه كرده و پايين هر دو بال هواپيما می چسبانيم. دايره ها را به عنوان پنجره هاى هواپيما می چسبانيم. در بطرى را باز کرده و شكلش را روى آخرين مستطيل کشیده، سپس به صورت پروانه قيچی می كنيم.

اهداف کاردستی

يادگيرى استفاده از وسايل دور ريختنى، افزایش دقت، هماهنگی بین چشم و دست، افزايش قدرت خلاقيت، دست ورزى

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما