ساخت یک طاووس زیبا با دایره‌ و مستطیل

در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی طاووس را می بینید که با نوارهای کاغذی حجم دار شده است. طاووس‌ها موجوداتی باشکوه و جذاب هستند که تماشای پرهای آبی، سبز، بنفش و طلایی آن‌ها شما را به‌وجد می‌آورد. با ساختن کاردستی طاووس می توانید جدا از یادگیری شکل ها و رنگ های جدید، الگوها و مفاهیمی جدید نیز به کودکتان آموزش دهید. بعضی از کاردستی ها نیاز به طراحی های پیچیده بصری دارد و عادت خوب نگاه کردن را در کودکان افزایش می دهد. این کاردستی همچنین می تواند یک کاردستی جالب برای واحد کار پرندگان هم باشد و همچنین اهداف دیگری چون آشنایی با پرنده ی طاووس و رنگ های مختلف را هم برای بچه ها داشته باشد. پس همین الان دست به کار شوید و این کاردستی طاووس زیبا را بسازید و همراه کودک خود لذت ببرید.

لوازم مورد نیاز

چسب، قیچی، مقوا، ماژيک، پر دايره آبى با قطر ١٦ سانتيمتر دايره سرمه ای با قطر ٧ سانتيمتر ٨ عدد دايره طلایى با قطر ١ سانتيمتر ٨ عدد دايره سرمه ای با قطر ٠/٥سانتيمتر ٢ عدد دايره سفيد با قطر ٠/٥ سانتيمتر ٦ عدد مستطيل سبز ٢*٢٠ سانتيمتر مستطيل سياه ٢*٩ سانتيمتر مستطيل طلایى ٤*١١ سانتيمتر مستطيل طلایى ٢*٥ سانتيمتر

طرز ساخت

براى شروع كار، ابتدا دايره هاى سرمه ای را روى دايره هاى طلایى می چسبانيم، سپس ابتدا و انتهاى مستطيل هاى سبز را بهم می چسبانيم. دايره متوسط را به عنوان صورت روى دايره آبى می چسبانيم و دايره هاى سفيد را به عنوان چشم می چسبانيم. مستطيل طلایى را به شکل مثلث قيچى كرده و به عنوان نوک می چسبانيم. قسمت بالاى دايره آبى را چسب زده و مستطيل هاى سبز آماده شده را روى آن می چسبانيم، سپس دايره هاى كوچک از قبل آماده شده را روى آن ها و پر را بالاى سرش می چسبانيم. با ماژيک سياه چشم هايش را می كشيم و با اكليل طلایى روى دم نقطه و روى پر خط می كشيم. از آخرين مستطيل طلایى پاهای طاووس را قيچى كرده و می چسبانيم.

اهداف کاردستی

سرگرمى، افزایش دقت، هماهنگی بین چشم و دست، افزایش مهارت دست ورزى، آشنايى با پرنده ی طاووس

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما