ساخت اسب تک شاخ یال‌ رنگی با لوله دستمال کاغذی و کاموا

در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی اسب تک شاخ را می بینید که با استفاده از رول دستمال کاغذی درست شده است. کودکان در هنگام درست کردن کاردستی بدون اینکه متوجه شوند، در حال یادگیری هستند. در واقع انجام فعالیت‌‌هایی که کودکان در حال درست کردن یک دست‌سازه هستند، فرصتی برای رشد ذهن و یادگیری کودک فراهم می‌کند. قطعا با گذاشتن اندکی وقت و تنها با بکارگیری لوازم و وسایل ساده، می‌توانید قدرت خلاقیت و مهارت‌های کودک خود را پرورش دهید. همچنین با کاردستی اسب تک شاخ می توانید توجه او را نسبت به محیط زیست اطراف بیشتر کنید، چراکه با رول دستمال کاغذی یک اسب تک شاخ درست می کنید. پس همین الان دست به کار شوید و این اسب تک شاخ را با رول دستمال کاغذی بسازید و با ساختن کاردستی اسب تک شاخ، همراه کودکتان نماشی خلاق اجرا کرده و شادی را به کودکتان هدیه دهید.

لوازم مورد نیاز

چسب، قیچی، مقوا، ماژيک، مداد رنگى، كاموا، رول دستمال كاغذى، كاغذ اكليلى مستطيل سفيد ١٠/٥*١٥ سانتيمتر مستطيل سفيد ٥*٦ سانتيمتر مستطيل صورتى ٢*٥ سانتيمتر كاموا رنگى ١٠ سانتيمتر كاموا رنگى ١٥ سانتيمتر

طرز ساخت

براى شروع كار، مستطيل سفيد را دور رول دستمال كاغذى می چسبانیم. كامواهاى ١٠ سانتيمتر را دسته کرده و با يک كاموا بهم گره می زنيم و بالاى رول دستمال كاغذى می چسبانيم. مستطيل سفيد را از وسط تا زده و گوش هاى اسب را قيچى كرده و مقواى صورتى را نيز از وسط تا زده و شبيه گوش هاى اسب، كمى كوچكتر قيچى كرده و می چسبانيم. از كاغذ اكليلى، شاخ اسب را قيچى كرده و می چسبانيم. با ماژيک سياه چشمانش را کشیده و با مدادرنگى برايش لپ می كشيم. دسته كامواهاى ديگر را با يک كاموا بهم گره زده و پشت رول دستمال كاغذى به عنوان دم اسب می چسبانيم.

اهداف کاردستی

سرگرمى، افزایش دقت، هماهنگی بین چشم و دست، دست ورزى، آموزش استفاده از وسايل دور ريختنى ، شناخت رنگ ها

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما