آموزش کاردستی اتو با بطری شوینده امو

در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی یک اتوی اسباب‌بازی را می‌بینید که با بطری شوینده امو درست شده است. یکی از روش‌های مناسب برای پُر کردن اوقات فراغت و نیز ایجاد سرگرمی و تفریح برای کودکان، ساختن کاردستی‌هایی با وسایل دور ریختنی می‌باشد. همچنین این کاردستی می‌تواند یک کاردستی جالب برای آشنایی بچه‌ها با وسایل کاربردی منزل باشد. ساختن وسایل مورد علاقه کودک همراه و با کمک خود او و بازی با آن‌ها می‌تواند برایش بسیار هیجان انگیز باشد. پس همین الان دست به کار شوید و کاردستی اتوی اسباب بازی را همراه کودک خود بسازید و لذت ببرید. 

این کاردستی با حمایت امو ساخته شده است. امو حامی پرورش خلاقیت و بازی آزادانه کودکان است. 

لوازم مورد نیاز

 برای ساختن این کاردستی لوازم زیر را نیاز دارید:

 • بطری شوینده امو ( سفید یا مشکی)

 • کاتر 

• چسب حرارتی

 • نمد سفید یا هر رنگ دلخواه 

• کارتن یا مقوای بلااستفاده 

• ماژیک

 • کنف

طرز ساخت

ابتدا با استفاده از باد گرم سشوار برچسب روی بطری را جدا می‌کنیم. سپس بطری شوینده را مطابق فیلم به طور افقی علامت‌گذاری کرده و برش می‌دهیم. حالا بطری برش زده را روی مقوا گذاشته و درست به اندازه کفِ آن، مقوا را برش میزنیم و به قسمت زیر بطری می‌چسبانیم. یک نوار باریک به عرض ۵ سانت و به طولِ دور تا دورِ بطری، از نمد برش می‌دهیم و دورِ قسمت پایین بطری می‌چسبانیم. درب بطری را از وسط برش می‌دهیم و قسمت شیاردار آن را بالای بطری، به عنوان درجه تنظیم حرارت اتو می‌چسبانیم و روی آن با ماژیک علامت‌گذاری و درجه بندی می‌کنيم. برای درست کردن سیم اتو، یک تکه کنف به اندازه دلخواه برش می‌دهیم و یک سر آن را به پشت اتو می‌چسبانیم. برای درست کردن دو شاخه روی تکه‌ای از مقوای، طرحِ دوشاخه را شبیه به فیلم نقاشی میکنیم و چهار تا از آن برش می‌دهیم و دو به دو به هم می‌چسبانیم. سرِ آزاد کنف را بین دوشاخه‌ها قرار داده و آن ها را به هم می‌چسبانیم. یک تکه کوچک نمد را هم لوله می‌کنيم، از وسط نصف کرده و به عنوان سر دوشاخه مطابق با فیلم می‌چسبانیم. حالا همان طرح دوشاخه را روی نمد کشیده و دو تا برش می‌زنیم و روی قسمت مقوایی می‌چسبانیم. 

اهداف کاردستی

 آشنایی با وسایل برقی کاربردی منزل، آموزش عملکرد وسایل خانه، افزایش دقت به محیط اطراف، ایجاد هماهنگی بین چشم و دست، افزایش قدرت تخیل و خلاقیت، آموزش استفاده از وسایل دورریختنی

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما