آموزش جمع اعداد با موشک

در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی و بازی موشک و تاس را می بینید که برای آموزش جمع درست شده است. با این کاردستی می توانید علاوه بر سرگرم کردن کودک خود، با توجه به سن و مهارت های کنونی کودک از او در چسباندن و بریدن کمک بگیرید و به توسعه مهارت دست ورزی و تقویت ماهیچه های کوچک دست کمک کنید. این کاردستی همچنین می تواند یک کاردستی جالب برای تقویت حس لامسه هم باشد و همچنین اهداف دیگری چون آشنایی با شکل اعداد و شمارش و رنگ های مختلف را هم برای بچه ها داشته باشد. پس همین الان دست به کار شوید و این کاردستی موشک را بسازید و همراه کودک خود بازی کرده و لذت ببرید.

لوازم مورد نیاز

چسب، قیچی، مقوا، تاس، ماژیک، خط کش 1 عدد کاغذ A4 مستطیل آبی 10*12 سانتیمتر مستطیل آبی کم رنگ 5*6 سانتیمتر مستطیل سرمه ایی 2*4/5 سانتیمتر مستطیل قرمز 1*2 سانتیمتر مستطیل سبز 2*14 سانتیمتر دایره زرد با قطر 4 سانتیمتر نیم دایره آبی با قطر 4 سانتیمتر دایره آبی با قطر 1 سانتیمتر

طرز ساخت

ابتدا مستطیل آبی بزرگتر را از وسط تا زده و به شکل ابر قیچی می کنیم و دایره زرد را به عنوان خورشید، پشت یکی از ابر ها می چسبانیم. مستطیل آبی کم رنگ را هم به شکل ابر قیچی و پشت ابر پر رنگ تر می چسبانیم و سپس ابر ها و خورشید را قسمت بالای کاغذمان می چسبانیم. با استفاده از خط کش قسمت میانی کاغذ را علامت گذاری کرده و خط می کشیم و اعداد را کنارش می نویسیم. مستطیل سبز را از وسط تا زده و به شکل چمن قیچی کرده و دو طرف قسمت علامت گذاری شده می چسبانیم. دو طرف مستطیل سرمه ایی را به صورت منحنی قیچی و نیم دایره را قسمت میانی اش می چسبانیم سپس دایره کوچک را به عنوان پنجره می چسبانیم. از مستطیل قرمز برای موشک، آتش قیچی کرده و می چسبانیم. تاس ها را انداخته و با توجه به اعداد روی تاس موشک را روی خط به حرکت درمی آوریم.

اهداف کاردستی

آموزش مفهوم جمع، بازی و سرگرمی، افزایش تمرکز و قدرت دست ورزی

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما