آموزش کاردستی برای نحوه نوشتن اعداد ریاضی

در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی و بازی اعداد را می بینید که برای آموزش صحیح نوشتن اعداد درست شده است. با این کاردستی می توانید به کودکتان نشان دهید که چگونه اعداد را بنویسد. وقتی درباره یک عدد خاص صحبت می‌کنید، به کودکتان یاد دهید که چطور می‌تواند آن را بنویسد و اجازه دهید سعی خود را برای نوشتن عدد بکند. خلاق و سرگرم کننده باشید، به کودک بگویید اعداد خیابان هستند و او باید با توجه به چراغ سبز و قرمز حرکت کند، کمی بازی و سرگرمی تاثیر بسیار زیادی بر روند آموزش کودکان دارد. کودکان را اول با شمارش اعداد، سپس با مفهوم عدد و شکل آن آشنا کنید. از آنجایی که کودکان هر مفهومی را با بازی و کاردستی بهتر فرا می گیرند شما می توانید با این کاردستی علاوه بر سرگرم کردن کودک خود، به صورت غیر مستقیم طرز صحیح نوشتن اعداد را به آنها آموزش دهید. این کاردستی همچنین می تواند یک کاردستی جالب برای توسعه مهارت دست ورزی و تقویت ماهیچه های کوچک دست هم باشد و همچنین اهداف دیگری چون آشنایی با چراغ راهنمایی و رنگ های قرمز و سبز را هم برای بچه ها داشته باشد. پس همین الان دست به کار شوید و این کاردستی اعداد را بسازید و همراه کودک خود راجب اعداد گفت و گو کنید.

لوازم مورد نیاز

چسب، قیچی، مقوا، سیخ چوبی، ماژیک مستطیل طوسی کم رنگ 5*10 سانتیمتر 2 عدد مستطیل طوسی پررنگ 7*9 سانتیمتر 3 عدد دایره با قطر 2 سانتیمتر دایره آبی با قطر 1 سانتیمتر 2 عدد دایره سیاه با قطر 0/5 سانتیمتر

طرز ساخت

ابتدا اعداد را روی مستطیل ها می نویسیم، سپس قیچی می کنیم. یکی از دایره های قرمز را از وسط قیچی کرده و دو دایره سیاه را به عنوان چرخ قسمت پایین دایره می چسبانیم، همچنین دایره ی آبی را به چهار قسمت مساوی تقسیم کرده و دو قسمت را به عنوان شیشه ماشین می چسبانیم. دایره های سبز و قرمز را به عنوان چراغ راهنما، هر کدام را بالای یک سیخ چوبی می چسبانیم. با ماژیک سیاه خط چین های وسط خیابان را روی هر کدام از عددها می کشیم. چراغ سبز را بالای عدد و چراغ قرمز را پایین عدد قرار داده و ماشین را حرکت می دهیم.

اهداف کاردستی

آموزش طرز صحیح نوشتن اعداد، آشنایی با چراغ راهنما، شناخت خط چین، تکرار و تمرین اعداد

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما