آموزش اعداد با کاردستی ظرف مربا توت فرنگی

در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی اعداد و شمارش را می بینید که به شکل ظرف مربای توت فرنگی درست شده است. شما می توانید آموزش مهارت های زیربنایی شمارش را قبل از ورود کودک به پیش دبستانی شروع کنید. این کار باعث بیشتر شدن آمادگی کودک برای یادگیری سایر مفاهیم ریاضی در آینده مانند جمع و تفریق خواهد شد. با این کاردستی می توانید علاوه بر سرگرم کردن کودک خود، با برداشتن توت فرنگی ها به وسیله ی انبر به توسعه مهارت دست ورزی و تقویت ماهیچه های کوچک دست کمک کنید. این کاردستی همچنین می تواند یک کاردستی جالب برای آموزش شکل اعداد هم باشد و همچنین اهداف دیگری چون آشنایی با میوه توت فرنگی و رنگ آبی و صورتی را هم برای بچه ها داشته باشد. پس همین الان دست به کار شوید و این کاردستی ظرف مربای توت فرنگی را بسازید و همراه کودک خود کنار آموزش، بازی کرده و لذت ببرید.

لوازم مورد نیاز

چسب، قیچی، انبر، کاغذ رنگی، ماژیک مستطیل آبی 20*30 سانتیمتر مستطیل سبز پررنگ 4*16 سانتیمتر مستطیل سبز 2*10 سانتیمتر مستطیل صورتی 3*5 سانتیمتر دایره های سفید قطر 1/5 سانتیمتر

طرز ساخت

مستطیل بزرگ را از وسط تا زده و سپس با توجه به تعداد عددهایی که می خواهید آموزش دهید از یک سمت به اندازه های 8 سانتیمتر تا زده و به شکل ظرف مربا قیچی می کنیم. مستطیل سبز را از وسط تا زده و سپس به اندازه در ظرف ها قیچی کرده و می چسبانیم. با ماژیک سیاه یک خط بین دو رنگ می کشیم و سپس اعداد را روی دایره ها به ترتیب می نویسیم و روی در ظرف ها می چسبانیم. با مستطیل صورتی به هر اندازه که لازم دارید توت فرنگی قیچی کرده و با مستطیل سبز برگ توت فرنگی را قیچی کرده و بالای توت فرنگی ها می چسبانیم. با ماژیک قرمز نقطه های قرمز رنگی روی توت فرنگی ها می گذاریم. با توجه به اعداد روی در ظرف ها از توت فرنگی ها با انبر برداشته و روی ظرف ها قرار می دهیم.

اهداف کاردستی

آموزش شمارش، شناخت اعداد و مفهوم عددها، دست ورزی

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما