هزارپا کاغذی، آموزش حرف ه

در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی هزارپای کاغذی را می بینید که برای آموزش صدای ه درست شده است. کاردستی هزارپا ارتباط معنا داری با حرف الفبای مورد نظر دارد. ساخت کاردستی آموزش حروف الفبا به کودکان یکی از بهترین روش های آموزش الفبای فارسی به کودکان پیش دبستانی و اول دبستان است. آموزش حروف الفبا به کودکان می تواند بسیار شیرین باشد و شما می توانید با آموزش الفبا کودک خود را برای خواندن و نوشتن آماده کنید. با کاردستی حرف ه می توانید علاوه بر سرگرم کردن کودک خود، با توجه به سن و مهارت های کنونی کودک از او در چسباندن و بریدن کمک بگیرید و به توسعه مهارت دست ورزی و تقویت ماهیچه های کوچک دست کمک کنید. پس همین الان دست به کار شوید و با ساختن کاردستی هزارپا صدای ه را به کودک خود آموزش داده و همچنین می توانید در مورد زندگی هزارپا با فرزند خود گفت وگو کنید و همراه کودک خود لذت ببرید.

لوازم مورد نیاز

چسب، قیچی، کاغذ رنگی، چشم متحرک، ماژیک، پانچ (سوراخ کن) مربع سبز 15*15 سانتیمتر 2 عدد مستطیل سیاه 3*9 سانتیمتر 3 عدد مستطیل قرمز 3*9 سانتیمتر 2 عدد مستطیل سیاه 0/5*5 سانتیمتر

طرز ساخت

برای شروع کار، مربع سبز را به شکل برگ قیچی کرده، سپس ابتدای مستطیل های هم اندازه را یکی یکی چسب زده و به انتهایشان می چسبانیم و حلقه درست می کنیم. با استفاده از ماژیک رگبرگ های برگ را کشیده و با استفاده از پانچ یا قیچی سوراخ هایی روی برگ ایجاد می کنیم. حلقه هایی را که درست کرده ایم یکی یکی روی برگ و پشت سرهم می چسبانیم، سپس ابتدای مستطیل های باریک را با قیچی فرم داده و بین حلقه اول و دوم می چسبانیم و چشم هایش را هم چسب زده و می چسبانیم. با ماژیک یا مداد دهانش را کشیده و صدای ه را روی برگ می نویسیم.

اهداف کاردستی

آموزش صدای ه، شناخت رنگ های قرمز، مشکی و سبز، افزایش مهارت دست ورزی

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما