نهنگ مهربون، آموزش صدای ن

در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی نهنگ را می بینید که برای آموزش صدای ن درست شده است. کاردستی نهنگ ارتباط معنا داری با حرف الفبای مورد نظر دارد. ساخت کاردستی آموزش حروف الفبا یکی از بهترین روش های آموزش الفبای فارسی به کودکان پیش دبستانی و اول دبستان است. آموزش حروف الفبا به کودکان می تواند بسیار شیرین باشد و شما می توانید با آموزش الفبا کودک خود را برای خواندن و نوشتن آماده کنید. با این کاردستی می توانید علاوه بر سرگرم کردن کودک خود، با توجه به سن و مهارت های کنونی کودک از او در چسباندن و بریدن کمک بگیرید و به توسعه مهارت دست ورزی و تقویت ماهیچه های کوچک دست کمک کنید. با درست کردن کاردستی نهنگ می توانید کودکتان را به اعماق دریا ببرید و در مورد حیوانات دریایی برای او قصه بگویید و قوه خلاقیت و تخیل کودکتان را افزایش دهید، همچنین رنگ آبی و شکل های هندسی را تمرین کنید. حین ساختن کاردستی نهنگ می توانید شعر حرف ن را با کودکتان تمرین کنید. پس همین الان دست به کار شوید و با ساختن کاردستی نهنگ صدای ن را به کودک خود آموزش داده و لحظات خوبی کنار هم داشته باشید.

لوازم مورد نیاز

چسب، قیچی، مقوا، سیخ چوبی، ماژیک دایره آبی با قطر 10 سانتیمتر نیم دایره سفید با قطر 10 سانتیمتر دایره آبی با قطر 5 سانتیمتر 2 عدد دایره سفید با قطر 0/5 سانتیمتر مستطیل سفید 4*6 سانتیمترر مستطیل قرمز 3*5 سانتیمتر مستطیل آبی 3*4 سانتیمتر

طرز ساخت

برای شروع کار، پشت نیم دایره سفید را چسب زده و روی دایره بزرگ می چسبانیم، سپس مستطیل آبی را برداشته و یک سه گوش قیچی کرده و بالای دایره بزرگ تر می چسبانیم، همچنین دایره آبی را از وسط تا زده و قیچی می کنیم و دو طرف نهنگ می چسبانیم، سپس دایره های کوچک سفید را به عنوان چشم های نهنگ می چسبانیم. دهان نهنگ را از مستطیل قرمز قیچی کرده و روی مستطیل سفید گذاشته، شکلش را کشیده و قیچی می کنیم ، سپس دهان نهنگ را می چسبانیم و شکل سفید را از وسط به صورت زیگزال قیچی کرده و به عنوان دندان های نهنگ می چسبانیم. با ماژیک داخل چشمان نهنگ را رنگ کرده و صدای ن رو دو طرف صورتش می نویسیم. سیخ چوبی را چسب زده و پشت کاردستی می چسبانیم.

اهداف کاردستی

آموزش صدای ن، آموزش مفهوم بزرگتر، شناخت رنگ آبی و شکل هندسی دایره

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما