ساخت ماشین مک کوئین با کاغذ و مقوا

در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی ماشین را می بینید که با مقوا و کاغذ حجم دار درست شده است. با این کاردستی می توانید علاوه بر سرگرم کردن کودک خود، با توجه به سن و مهارت های کنونی کودک از او در چسباندن و بریدن کمک بگیرید و به توسعه مهارت دست ورزی و تقویت ماهیچه های کوچک دست کمک کنید. ساختن کاردستی از راه های تقویت قوه تخیل کودکان است و همچنین بهترین وسیله برای شناخت روح کودک است. کاردستی تمرکز کودک را پرورش می دهد و کودک را خلاق می کند، استعدادهای نهفته در درون کودک را به مرحله ی شکوفایی می رساند و قوه ی ابتکار را در کودک تقویت می کند. این کاردستی همچنین می تواند یک کاردستی جالب برای ماشین بازی هم باشد و همچنین اهداف دیگری چون آشنایی با رنگ قرمز و افزایش قدرت تمرکز را هم برای بچه ها داشته باشد. پس همین الان دست به کار شوید و این کاردستی ماشین مسابقه را بسازید و همراه کودک خود بازی کرده و لذت ببرید.

لوازم مورد نیاز

چسب، قیچی، مقوا رنگی، کاغذ رنگی، فوم، ماژیک دایره مشکی به قطر ۴ سانتیمتر ۴ عدد دایره کرم به قطر ۲ سانتیمتر ۴ عدد مستطیل قرمز با ابعاد ۱۷×۱۵ سانتیمتر ۱ عدد

طرز ساخت

طبق فیلم، وسط مقوای قرمز را با در نظر گرفتن مربع ۴×۴ سانتیمتر با تیغ کاتر برش میزنیم، سپس قسمت اضافه ی کار را تا زده و لبه ی آن را قیچی می کنیم. مقوا را لوله کرده و می چسبانیم. دایره های سفید را روی دایره های مشکی چسبانده و آنها را به عنوان چرخ روی مقوای قرمز می چسبانیم. با کاغذ سفید برای ماشین چشم گذاشته و فوم اکلیلی را قیچی کرده و به بدنه ی ماشین می چسانیم.

اهداف کاردستی

دست ورزی، افزایش تمرکز، هماهنگی بین چشم و دست، یادگیری رنگ قرمز

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما