ساخت ماشین مسابقه ای با مقوا
در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی ماشین مسابقه را می بینید که با مقوا درست شده و حرکت می کند. با این کاردستی می توانید علاوه بر سرگرم کردن کودک خود، با توجه به سن و مهارت های کنونی کودک از او در چسباندن و بریدن کمک بگیرید و به توسعه مهارت دست ورزی و تقویت ماهیچه های کوچک دست کمک کنید. این کاردستی همچنین می تواند یک کاردستی جالب برای ایجاد هماهنگی بین چشم و دست کودک هم باشد و همچنین اهداف دیگری چون آشنایی با وسایل نقیله و آداب استفاده از آن و شناخت رنگ قرمز را هم برای بچه ها داشته باشد. پس همین الان دست به کار شوید و این کاردستی ماشین مسابقه را همراه کودک خود بسازید و در خلال آن در مورد وسایل نقلیه و ماشین های مختلف صحبت کنید و کنار هم لحظات خوبی را داشته باشید.
چسب، قیچی، مقوا، کاغذ A4، چوب بستنی، پاستل یا مداد رنگی مستطیل قرمز 5*15 سانتیمتر مستطیل سفید 1/5* 3/5 سانتیمتر نیم دایره قرمز با قطر 9 سانتیمتر نیم دایره سفید با قطر 5 سانتیمتر 2 عدد دایره سیاه با قطر 5 سانتیمتر 2 عدد دایره سفید با قطر 2 سانتیمتر
ابتدا قسمت پایین نیم دایره قرمز را چسب زده و بالای مستطیل قرمز می چسبانیم. دو دایره سیاه را جای چرخ و دایره های سفید را روی آنها می چسبانیم. نیم دایره سفید را از وسط تا زده و قیچی می کنیم و به عنوان پنجره ماشین می چسبانیم. روی مستطیل سفید چراغ کشیده و جلوی ماشین و همینطور چوب بستنی را پشت ماشین می چسبانیم. بعد از آماده شدن ماشین با پاستل روی کاغذمان ابر و خورشید و جاده می کشیم. کاغذ را کمی تا زده و با قیچی یک برش روی قسمت جاده می زنیم. ماشین را از قسمت قیچی شده رد کرده و حالا می توان ماشین را روی جاده به حرکت درآورد.
بازی و سرگرمی، شناخت و تشخیص رنگ ها، افزایش مهارت دست ورزی
عکس های ارسالی شما
کاردستیسرگرمیدست ورزیچوب بستنیپیش دبستانیوسیله نقلیه
مطالب مشابه
آموزش ساخت الاکلنگ مقوایی با نیم دایره
ساخت انار با مقوا
ساخت ملخ با مقوا
ساخت ماشین مک کوئین با کاغذ و مقوا
ماشین نقلی خمیری
دفتر مشق