اِژدهای کوچولو، آموزش صدای اِ

در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی اِژدهای کوچولو را می بینید که برای آموزش صدای اِ درست شده است. کاردستی اِژدهای کوچولو ارتباط معنا داری با صدای الفبای مورد نظر دارد. ساخت کاردستی آموزش حروف الفبا یکی از بهترین روش های آموزش الفبای فارسی به کودکان پیش دبستانی و اول دبستان است. آموزش حروف الفبا به کودکان می تواند بسیار شیرین باشد و شما می توانید با آموزش الفبا کودک خود را برای خواندن و نوشتن آماده کنید. شما می توانید در خلال ساختن کاردستی اِژدهای کوچولو، شعر صدای اِ را همراه کودکتان تکرار کنید، همچنین می توانید با این کاردستی و با استفاده از قصه و نمایش خلاق در مورد اِژدهای کوچولو صدای اَِ را به کودک خود آموزش داده و با این کار در کنار آموزش قدرت و خلاقیتش را بیشتر کنید. پس همین الان دست به کار شوید و کاردستی اِژدهای کوچولو را همراه کودک عزیزتان بسازید.

اوازم مورد نیاز

چسب، قیچی، چوب بستنی، ماژیک، چشم متحرک نیم دایره نارنجی با قطر 10 سانتیمتر مستطیل صورتی 6*12 سانتیمتر مستطیل سبز 5*10 سانتیمتر مربع سبز 5*5 سانتیمتر مستطیل نارنجی 2/5*2 سانتیمتر

طرز ساخت

برای شروع کار، مستطیل صورتی را از وسط تا زده و بال های اژدها را قیچی کرده و بالای نیم دایره می چسبانیم، سپس از مستطیل سبز دم اژدها را قیچی کرده و می چسبانیم. مستطیل نارنجی را برداشته و یک مثلث قیچی کرده و بالای دم اژدها می چسبانیم، همچنین صورت اژدها را از مربع سبز قیچی کرده و می چسبانیم. چشم های اژدها را هم می چسبانیم و چوب بستنی را چسب زده و پشت کاردستی می چسبانیم. با ماژیک سیاه صدای اِ را روی بالای اژدها می نویسیم و برای اژدها دهان و بینی می کشیم.

اهداف کاردستی

آموزش صدای اِ، شناخت رنگ های مختلف، دست ورزی، شناخت اژدها به عنوان موجود افسانه ای

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما