اردک کوچولو، آموزش صدای اٌ

در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی اٌردک انگشتی را می بینید که برای آموزش صدای اُ درست شده و با دو انگشت قابل حرکت است. شما می توانید به وسیله ساخت کاردستی اردک انگشتی حین آموزش صدای اُ، برای کودکتان ساعاتی مفرح ایجاد کنید، علاوه بر این با ساخت این کاردستی می توانید کودک را با اُردک آشنا کرده و همینطور کودک آموزش مهربانی با حیوانات را بیاموزد. شما می توانید با توجه به سن و مهارت های کنونی کودک از او در چسباندن و بریدن کمک بگیرید و به توسعه مهارت دست ورزی و تقویت ماهیچه های کوچک دست کمک کنید. ساخت کاردستی حروف الفبا یکی از بهترین روش های آموزش الفبای فارسی به کودکان پیش دبستانی و اول دبستان است. آموزش حروف الفبا به کودکان می تواند بسیار شیرین باشد و شما می توانید با آموزش الفبا کودک خود را برای خواندن و نوشتن آماده کنید. این کاردستی همچنین می تواند یک کاردستی جالب برای قصه گویی و نمایش خلاق هم باشد و شما می توانید با قصه و نمایش حرف اُ را به کودکتان آموزش داده و همینطور شعر صدای اُ را کنار هم تمرین کنید، پس همین الان دست به کار شوید و این کاردستی اُردک انگشتی را بسازید و همراه کودک خود لذت ببرید.

لوازم مورد نیاز

چسب، قیچی، مقوا، چشم متحرک، ماژیک دایره قهوه ای با قطر 10 سانتیمتر دایره سبز با قطر 5 سانتیمتر مستطیل سبز 5*10 سانتیمتر مستطیل نارنجی 4*6 سانتیمتر

طرز ساخت

ابتدا پایین دایره سبز را چسب زده و بالای دایره ی قهوه ای می چسبانیم، سپس چشم های اردک را می چسبانیم. از مستطیل نارنجی نوک اردک را قیچی کرده و می چسبانیم. مستطیل سبز را از وسط تا زده و بال های اردک را قیچی کرده و با سیخ چوبی فرم می دهیم و می چسبانیم. پایین دایره ی قهوه ای دو دایره به اندازه انگشت فرزند خود کشیده و با کاتر یا قیچی جدا می کنیم. صدای اٌ را با ماژیک روی بال هایش می نویسیم.

اهداف کاردستی

آموزش صدای اٌ، شناخت شکل هندسی دایره، افزایش قدرت خلاقیت، دست ورزی

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما