آموزش کاردستی کارت پستال انار

در این ویدئو آموزش ساختن یک کارت پستال ساده با طرح انار را می‌بینید. یکی از روش‌های عالی برای صحبت کردن با بچه‌ها درباره مناسبت‌های مختلف، ساختن کاردستی‌‌های مرتبط است. این کارت پستال می‌تواند یک کاردستی جالب برای آشنایی بچه‌ها با رسم و رسومات کهن از جمله شب یلدا باشد و همچنین می‌تواند یک یادگاری قشنگ از جشن شب یلدا باشد. پس همین الان دست به کار شوید و یک کارت پستال اناری به همراه کودک خود بسازید و لذت ببرید.  

لوازم مورد نیاز

برای ساختن این کاردستی لوازم زیر را نیاز دارید:

  • الگوی انار روی مقوای قرمز
  • قیچی
  • ربان قرمز

طرز ساخت

در ابتدا الگوی انار گسترده روی مقوای قرمز که در بسته کاردستی یلدایی موجود است را با قیچی برش می‌دهیم. سپس دو طرف آن را به سمت وسط انار تا می‌زنیم که شبیه به کارت پستال شود. حالا در هر دو سمت کارت پستال همانطور که در ویدیو می‌بینید، به وسیله پانچ یا هر وسیله دیگر، دو سوراخ کوچک ایجاد می‌کنیم.

سپس حدود 20 سانتی متر از ربان قرمز را می ‌ریم و از داخل سوراخ‌ها رد می‌کنیم و گره می‌زنیم. کارت پستال اناری ما آماده است و می‌توانیم متن دلخواه خود را داخل آن نوشته و به دیگران هدیه دهیم.

اهداف کاردستی

آشنایی با رسم شب یلدا، افزایش دقت به محیط اطراف، ایجاد هماهنگی بین چشم و دست، یادگیری برش زدن با قیچی و افزایش مهارت دستان کودک، افزایش قدرت تخیل و خلاقیت

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما