گوزن بازیگوش، آموزش حرف گ

در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی گوزن را می بینید که برای آموزش صدای گ درست شده است. کاردستی گوزن ارتباط معنا داری با حرف الفبای مورد نظر دارد. هر حرف نمایانگر صدایی در زبان گفتاری است، که به ما این امکان را می دهد که از طریق ترکیب اصوات کلمات را ایجاد کنیم. هنگامی که کودک شما با ظاهر و صدای آوایی هر حرف آشنا می شود ، آنها یک قدم به یادگیری نحوه شنیدن کلمات و خواندن و نوشتن نزدیک خواهند شد. با کاردستی گوزن می توانید علاوه بر سرگرم کردن کودک خود، با توجه به سن و مهارت های کنونی کودک از او در چسباندن و بریدن کمک بگیرید و به توسعه مهارت دست ورزی و تقویت ماهیچه های کوچک دست کمک کنید. پس همین الان دست به کار شوید و با ساختن کاردستی گوزن صدای گ را به کودک خود آموزش داده و همچنین می توانید حین ساختن کاردستی گوزن، شعر صدای گ را با فرزند خود تمرین کرده و لحظات خوبی کنار هم داشته باشید.

لوازم مورد نیاز

چسب، قیچی، سیخ چوبی، کاغذ رنگی مثلث کرمی به اضلاع 15*20*20 سانتیمتر مستطیل قهوه ای به اضلاع 3*15 سانتیمتر دایره کرمی به قطر 4 سانتیمتر دایره قرمز به قطر 2 سانتیمتر 2 عدد دایره به قطر 1 سانتیمتر 1 عدد دایره خیلی کوچک

طرز ساخت

برای شروع کار، نوک مثلث را به اندازه 8 سانتیمتر تا زده و دایره قرمز را روی نوک مثلث به عنوان بینی گوزن می چسبانیم، به صورتی که قسمت تا زده شده کمی بالاتر باشد، سپس چشم های گوزن و دایره خیلی کوچک را روی بینی گوزن می چسبانیم. دایره کرمی را از وسط تا زده و از قسمت تا زده به اندازه 1 سانتیمتر قیچی می کنیم و بقیه قسمت ها را به عنوان گوش های گوزن پشت سرش می چسبانیم. با ماژیک سیاه داخل چشمانش را سیاه می کنیم. مستطیل قهوه ای را از وسط تا زده و شاخ های گوزن را قیچی کرده و می چسبانیم. صدای گ را پایین کاردستی می نویسیم و سیخ چوبی را پشت کاردستی می چسبانیم.

اهداف کاردستی

آموزش صدای گ، شناخت کاربرد شکل مثلث، آشنایی با زندگی گوزن، افزایش مهارت دست ورزی

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما