گوجه فرنگی متحرک با مقوا

در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی گوجه فرنگی مقوایی را می بینید که به صورت متحرک درست شده است. با این کاردستی علاوه بر سرگرم کردن کودک خود، در حین ساختن کاردستی می توانید در مورد مراحل کاشت و برداشت سبزیجات و گوجه فرنگی با کودک خود صحبت کنید و با توجه به سن و مهارت های کنونی کودک از او در چسباندن و بریدن کمک بگیرید و به توسعه مهارت دست ورزی و تقویت ماهیچه های کوچک دست کمک کنید. این کاردستی می تواند یک کاردستی جالب برای واحد کار سبزیجات هم باشد و همچنین اهداف دیگری چون آشنایی با گوجه فرنگی و رنگ قرمز را هم برای بچه ها داشته باشد. پس همین الان دست به کار شوید و این کاردستی گوجه فرنگی متحرک را بسازید و همراه کودک خود لذت ببرید.

لوازم مورد نیاز

چسب، قیچی، مقوا، ماژیک 2 عدد دایره با قطر 13 سانتیمتر مستطیل سبز 6*9 سانتیمتر مستطیل سفید 4*6 سانتیمتر مستطیل سبز 2*3 سانتیمتر مربع سیاه 3/5*3/5 سانتیمتر مستطیل سیاه 3*5 سانتیمتر دایره سفید با قطر 3 سانتیمتر دایره سفید با قطر 2/5 سانتیمتر دایره سیاه با قطر 1/5 سانتیمتر دایره سیاه با قطر 1 سانتیمتر تعدادی دایره با قطر 0/5 سانتیمتر

طرز ساخت

ابتدا مستطیل بزرگ سبز را دو بار تا زده و به شکل برگ قیچی و روی برگ ها خط تا می اندازیم و بالای گوجه فرنگی می چسبانیم سپس از مستطیل سبز کوچک برایش ساقه قیچی کرده و می چسبانیم. دایره های سیاه را روی دایره های سفید و همینطور از دایره های خیلی کوچک روی هر کدام دو عدد چسبانده سپس به جای چشم هایش می چسبانیم و همچنین دو عدد از دایره های خیلی کوچک را کنار گوجه فرنگی می چسبانیم. مستطیل سیاه بزرگ را از وسط تا زده و به شکل بازو قیچی کرده و دو طرفش می چسبانیم. مربع سیاه را نیز از وسط تا زده و به شکل ابرو قیچی و بالای چشم هایش می چسبانیم. از مستطیل سفید نیز برایش دست قیچی کرده و می چسبانیم. با ماژیک سیاه برایش یک لبخند بزرگ کشیده و دایره بزرگ قرمز را از وسط تا زده و یک طرفش چسب زده و پشت گوجه فرنگی می چسبانیم.

اهداف کاردستی

شناخت رنگ قرمز و شکل هندسی دایره، بازی و سرگرمی، افزایش مهارت دست ورزی

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما