چتر صورتی، آموزش صدای چ

در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی چتر زیبا را می بینید که برای آموزش صدای چ با کاغذ درست شده است. با کاردستی چتر زیبا می توانید علاوه بر سرگرم کردن کودک خود، با توجه به سن و مهارت های کنونی کودک از او در چسباندن و بریدن کمک بگیرید و به توسعه مهارت دست ورزی و تقویت ماهیچه های کوچک دست کمک کنید. هدف از درست کردن کاردستی برای حروف الفبا افزایش قدرت خلاقیت، افزایش ارتباط بین چشم ها و دست ها و آموزش غیر مستقیم حروف الفبا در قالب کاردستی هست. در صورتی که آموزش حروف الفبا به صورت اصولی آغاز شود می تواند در علاقمند کردن کودکتان به خواندن و نوشتن بسیار تاثیر گذار باشد. ساخت کاردستی چتر می تواند برای فصل پاییز بسیار سرگرم‌ کننده باشد. پس همین الان دست به کار شوید و این کاردستی چتر را برای فرزند خود ساخته و حین آموزش حرف چ لحظات خوبی کنار هم داشته باشید.

لوازم مورد نیاز

چسب، قیچی، کاموا، کاغذ رنگی، ماژیک دایره صورتی با قطر 16 سانتیمتر مربع آبی 6*6 سانتیمتر مستطیل بنفش 4*8 سانتیمتر مستطیل صورتی 2*3 سانتیمتر 6 عدد دایره زرد با قطر 1 سانتیمتر

طرز ساخت

برای شروع کار، دایره بزرگ را از وسط دوبار تا می زنیم و از قسمت های تا زده شده قیچی می کنیم، در واقع دایره را به چهار قسمت مساوی تقسیم می کنیم، سپس یک سمت هرکدام از آنها را چسب زده و به سمت دیگرش می چسبانیم و چهار عدد مخروط درست کرده و این مخروط ها را بهم می چسبانیم. مستطیل صورتی را برداشته و یک سه گوش قیچی کرده و قسمت بالای مخروط ها می چسبانیم. مقوای آبی را از وسط تا زده و یک تای دیگر می زنیم و به شکل قطره باران قیچی می کنیم. کاموا را برداشته و 4 عدد به اندازه 5 سانتیمتر از آن جدا می کنیم. با ماژیک سیاه صدای چ را روی قطره های باران می نویسیم. پشت مخروط ها به اندازه یک قطره چسب زده و کامواها را روی هرکدام می چسبانیم، سپس پشت هرکدام از قطره های باران را هم چسب زده و قسمت پایین کامواها می چسبانیم. دایره های زرد را روی چتر می چسبانیم و از مستطیل بنفش دسته چتر را قیچی کرده و پشت مخروط ها می چسبانیم.

اهداف کاردستی

آموزش صدای چ، دست ورزی، افزایش دقت و توجه، آگاهی از نحوه بارش باران

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما