هندوانه قاچ زده با مقوا و شکل دایره

در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی هندوانه را می بینید که به صورت حجم دار درست شده است. یکی از کارهایی که باعث سرگرمی و پرورش خلاقیت کودکان می‌شود، ساخت کاردستی است. زیرا حین درست کردن کاردستی، کودک هم‌ زمان از اجزای بدن و ذهن خود نیز کمک می‌گیرد. تغذیه سالم برای همه مهم هست و آموزش و درک اهمیت خوردن خوراکی های سالم باید از کودکی انجام شود. علاقمند کردن کودک به خوردن میوه و سبزیجات با صحبت کردن و تکرار صورت می‌گیرد. ساخت کاردستی میوه ها یکی از بهترین روش ها برای آموزش الگوهای صحیح تغذیه به کودک هست. کاردستی هندوانه می تواند یک کاردستی جالب به عنوان گیفت برای شب یلدا هم باشد و همچنین اهداف دیگری چون آشنایی با میوه هندوانه و رنگ قرمز و سبز را هم برای بچه ها داشته باشد. ساخت کاردستی میوه‌ ها و سبزیجات یک فرصتی هست تا شما در مورد هر میوه و خواص آن میوه با کودکتان صحبت کنید و بعد از اتمام کاردستی یک فعالیت نمایشی با عروسک‌های نمایشی میوه‌ها داشته باشید. پس همین الان دست به کار شوید و این کاردستی هندوانه را بسازید و همراه کودک خود لذت ببرید.

لوازم مورد نیاز

چسب، قیچی، مقوا، ماژيک ٥ عدد دايره سبز با قطر ١١ سانتيمتر دايره قرمز با قطر ٩ سانتيمتر

طرز ساخت

براى شروع كار، ٥ عدد دايره سبز را روى هم گذاشته و از وسط تا می زنيم، سپس قسمت هاى تا زده را به ترتيب چسب زده و روى هم می چسبانيم. دايره قرمز را وسط دايره سبز می چسبانيم. با ماژيک سياه تخمه هاى هندوانه را می كشيم، سپس با ماژيک سبز خط های روی هندوانه را می كشيم.

اهداف کاردستی

آشنايى با شكل هندسى دايره، شناخت رنگ قرمز و سبز، سرگرمى، افزایش دقت، هماهنگی بین چشم و دست، آشنايى با ميوه هندوانه، دست ورزى

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما