ساخت کفشدوزک های رنگی با کاغذ

در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی کفشدوزک های رنگی را می بینید که با کاغذ درست شده است. با این کاردستی می توانید علاوه بر سرگرم کردن کودک خود، با توجه به سن و مهارت های کنونی کودک از او در چسباندن و بریدن کمک بگیرید و به توسعه مهارت دست ورزی و تقویت ماهیچه های کوچک دست کمک کنید. شما می توانید حین ساختن این کاردستی زیبا همراه کودکتان رنگ ها را تمرین کنید و اگر کودکتان بزرگتر است او را با شکل هندسی دایره نیز آشنا کنید. این کاردستی همچنین می تواند یک کاردستی جالب برای درس علوم هم باشد و همچنین اهداف دیگری چون آشنایی با حشره ی کفشدوزک و رنگ قرمز را هم برای بچه ها داشته باشد. پس همین الان دست به کار شوید و این کاردستی کفشدوزک های رنگی را بسازید و همراه کودک خود لذت ببرید.

لوازم مورد نیاز

چسب، قیچی، مقوا، ماژيک مستطيل آبى ١٥*٢٠ سانتيمتر مستطيل سبز ١٢*٢٠ سانتيمتر ٣ عدد دايره سياه با قطر ٤ سانتيمتر ٦ عدد دايره رنگى با قطر ٤ سانتيمتر ٦ عدد دايره سفيد با قطر ١ سانتيمتر

طرز ساخت

براى شروع كار، روى مستطيل سبز شكل برگ را كشيده و با ماژيک سياه پررنگ كرده، قيچى می كنيم و روى مستطيل آبى می چسبانيم. دايره هاى سياه را چسب زده و روى برگ می چسبانيم. دايره هاى رنگى را تا زده و به عنوان بال هاى كفشدوزک روى دايره هاى سياه می چسبانيم. دايره هاى سفيد را نيز به عنوان چشم ها می چسبانيم، سپس با ماژيك سياه چشم هاى كفشدوزک زرد را کشیده و خط هايى روى بال هايش می كشيم. به ترتيب چشم هاى كفشدوزک قرمز را كشيده و بال هايش را خال خال می كنيم. چشم هاى كفشدوزک نارنجى را نيز كشيده و روى بال هايش خطوط كروى می كشيم. در آخر مسير حركت كفشدوزک ها را با كشيدن خط چين نشان می دهيم.

اهداف کاردستی

آشنایی با حشره ی کفش دوزک، سرگرمى، افزایش دقت، هماهنگی بین چشم و دست، دست ورزى، آموزش شكل هندسى دايره ، شناخت رنگ ها

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما