ساخت نخود سبز با کاغذ

در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی نخود سبز را می بینید که با مچاله کردن کاغذ نخودهای سبز حجم دار درست شده است. هنگام درست کردن این کاردستی حتما نخود سبز واقعی را هم به کودک نشان دهید تا شباهت ها و تفاوت ها را پیدا کند. با این کاردستی می توانید علاوه بر سرگرم کردن کودک خود، با توجه به سن و مهارت های کنونی کودک از او در چسباندن، بریدن و مچاله کردن کمک بگیرید و به توسعه مهارت دست ورزی و تقویت ماهیچه های کوچک دست کمک کنید. این کاردستی همچنین می تواند یک کاردستی جالب برای واحد کار سبزیجات هم باشد و همچنین اهداف دیگری چون آشنایی با نخود سبز به عنوان یک سبزی مغذی و رنگ سبز را هم برای بچه ها داشته باشد. پس همین الان دست به کار شوید و این کاردستی نخود سبز را بسازید و همراه کودک خود راجب سبزیجات و فواید آن ها گفت و گو کنید.

لوازم مورد نیاز

چسب، قیچی، مقوا، كاغذ A4، مداد رنگى، ماژيک ٢ عدد مستطيل سبز ٥*١٥ سانتيمتر ٣ عدد مستطيل سبز ٤*١٠ سانتيمتر

طرز ساخت

براى شروع كار، مستطيل سبز كم رنگ را يک تای كوچک زده به صورتى كه خط تا نيفتد، و دو طرفش را چسب زده و می‌چسبانيم، دو عدد مستطيل سبز كم رنگ را به همين روش آماده می‌كنيم. مستطيل‌های سبز پر رنگ را پيچ می‌دهيم و بعد به قسمت‌های كوچک تقسيم کرده، با دست مچاله می کنیم و به شکل گرد درمی آوریم، سپس به عنوان نخود سبز‌ داخل پوستش كه از قبل آماده كرده ایم، می‌چسبانيم. با مداد رنگى سبز روى كاغذ A4 شاخه و برگ کشیده و رنگ می‌كنيم، سپس نخود فرنگی ها را می چسبانیم و با استفاده از ماژيک كمى پر رنگ‌ تر می‌کنیم.

اهداف کاردستی

سرگرمى، افزایش دقت، هماهنگی بین چشم و دست، آشنايى با نخود فرنگى به عنوان سبزيجات، آموزش شمارش، دست ورزى، شناخت رنگ سبز پر رنگ و كم رنگ

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما