ساخت ماشین مسابقه ای با مقوا

در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی ماشین مسابقه را می بینید که با مقوا درست شده و حرکت می کند. با این کاردستی می توانید علاوه بر سرگرم کردن کودک خود، با توجه به سن و مهارت های کنونی کودک از او در چسباندن و بریدن کمک بگیرید و به توسعه مهارت دست ورزی و تقویت ماهیچه های کوچک دست کمک کنید. این کاردستی همچنین می تواند یک کاردستی جالب برای ایجاد هماهنگی بین چشم و دست کودک هم باشد و همچنین اهداف دیگری چون آشنایی با وسایل نقیله و آداب استفاده از آن و شناخت رنگ قرمز را هم برای بچه ها داشته باشد. پس همین الان دست به کار شوید و این کاردستی ماشین مسابقه را همراه کودک خود بسازید و در خلال آن در مورد وسایل نقلیه و ماشین های مختلف صحبت کنید و کنار هم لحظات خوبی را داشته باشید.

لوازم مورد نیاز

چسب، قیچی، مقوا، کاغذ A4، چوب بستنی، پاستل یا مداد رنگی مستطیل قرمز 5*15 سانتیمتر مستطیل سفید 1/5* 3/5 سانتیمتر نیم دایره قرمز با قطر 9 سانتیمتر نیم دایره سفید با قطر 5 سانتیمتر 2 عدد دایره سیاه با قطر 5 سانتیمتر 2 عدد دایره سفید با قطر 2 سانتیمتر

طرز ساخت

ابتدا قسمت پایین نیم دایره قرمز را چسب زده و بالای مستطیل قرمز می چسبانیم. دو دایره سیاه را جای چرخ و دایره های سفید را روی آنها می چسبانیم. نیم دایره سفید را از وسط تا زده و قیچی می کنیم و به عنوان پنجره ماشین می چسبانیم. روی مستطیل سفید چراغ کشیده و جلوی ماشین و همینطور چوب بستنی را پشت ماشین می چسبانیم. بعد از آماده شدن ماشین با پاستل روی کاغذمان ابر و خورشید و جاده می کشیم. کاغذ را کمی تا زده و با قیچی یک برش روی قسمت جاده می زنیم. ماشین را از قسمت قیچی شده رد کرده و حالا می توان ماشین را روی جاده به حرکت درآورد.

اهداف کاردستی

بازی و سرگرمی، شناخت و تشخیص رنگ ها، افزایش مهارت دست ورزی

عکس های ارسالی شما