زنبور عسل شیرین، آموزش صدای ز

در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی زنبور عسل را می بینید که برای آموزش صدای ز درست شده است. با این کاردستی می توانید علاوه بر سرگرم کردن کودک خود، با توجه به سن و مهارت های کنونی کودک از او در چسباندن و بریدن کمک بگیرید و به توسعه مهارت دست ورزی و تقویت ماهیچه های کوچک دست کمک کنید. هدف از درست کردن کاردستی برای حروف الفبا افزایش قدرت خلاقیت، افزایش ارتباط بین چشم ها و دست ها و آموزش غیر مستقیم حروف الفبا در قالب کاردستی هست. در صورتی که آموزش حروف الفبا به صورت اصولی آغاز شود می تواند در علاقمند کردن کودکتان به خواندن و نوشتن بسیار تاثیر گذار باشد. شما می توانید همراه کودکتان کاردستی زنبور عسل را به عنوان گیفت برای همکلاسی هایش درست کرده و خوشحالشان کنید. پس همین الان دست به کار شوید و این کاردستی زنبور عسل را برای کودک خود ساخته و حین آموزش حرف ز، در مورد نحوه زندگی و ساخت عسل با کودکتان گفت و گو کرده، همچنین می توانید اشکال هندسی و رنگ زرد و سیاه را با کودکتان تمرین کنید و لحظات خوبی کنار هم داشته باشید.

لوازم مورد نیاز

چسب، قیچی، مقوا، سیخ چوبی، ماژیک دایره زرد با قطر 9 سانتیمتر دایره زرد با قطر 7 سانتیمتر مستطیل سفید 5*10 سانتیمتر مستطیل سیاه 4*7 سانتیمتر مستطیل سیاه 2*3 سانتیمتر

طرز ساخت

برای شروع کار، اول قسمت بالای دایره کوچک را چسب زده و پایین دایره بزرگ می چسبانیم، سپس از مستطیل کوچک یک مثلث قیچی کرده و پایین دایره کوچک به عنوان نیش زنبور می چسبانیم. مستطیل سفید را از وسط تا زده و بال های زنبور را قیچی کرده و دو طرف دایره کوچک می چسبانیم. همچنین مستطیل مشکی را از وسط تا زده و شاخک های زنبور را قیچی و بالای سرش می چسبانیم. با ماژیک سیاه خط های روی بدن زنبور را کشیده و رنگ می کنیم و سپس چشم، دهان، لپ و مو کشیده و حرف ز را روی بال هایش می نویسیم.

اهداف کاردستی

آموزش صدای ز، شناخت اشکال هندسی، تشخیص رنگ های زرد و مشکی، دست ورزی، آشنایی با زنبور عسل و نحوه تشکیل عسل

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما