خروس مثلثی، آموزش صدای خ

در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی خروس را می بینید که برای آموزش صدای خ با چوب بستنی درست شده است. ساخت کاردستی خروس را می توان از جمله کارهای دست ساز جالب و دیدنی برای کودکان دانست. کاردستی خروس ارتباط معنا داری با صدای الفبای مورد نظر دارد. ساخت کاردستی آموزش حروف الفبا یکی از بهترین روش های آموزش الفبای فارسی به کودکان پیش دبستانی و اول دبستان است. آموزش حروف الفبا به کودکان می تواند بسیار شیرین باشد و شما می توانید با آموزش الفبا کودک خود را برای خواندن و نوشتن آماده کنید. همچنین می توانید در خلال ساختن کاردستی خروس، شعر صدای خ را همراه کودکتان تکرار کنید و او را با شکل هندسی مثلث نیز آشنا کنید. با ساختن یک خانواده خروسی و با استفاده از قصه و نمایش خلاق حرف خ را به کودک خود آموزش داده و با این کار در کنار آموزش قدرت و خلاقیتش را بیشتر کنید. پس همین الان دست به کار شوید و کاردستی خروس را همراه کودک عزیزتان بسازید.

لوازم مورد نیاز

چسب، قیچی، کاغذ رنگی، چشم متحرک، چوب بستنی، ماژیک مثلث سفید به اضلاع 11 سانتیمتر مستطیل قرمز 3*9 سانتیمتر مستطیل زرد 2/5 *3 سانتیمتر

طرز ساخت

برای شروع کار، با چوب بستنی ها یک مثلث درست کرده و چوب بستنی ها را بهم می چسبانیم، سپس گوشه های مثلث کاغذی را چسب زده و زیر مثلث چوبی می چسبانیم. با مستطیل زرد نوک خروس را قیچی می کنیم. مستطیل قرمز را از وسط تا زده و قیچی کرده و از یک طرفش غبغب و طرف دیگرش تاج خروس را قیچی کرده و به ترتیب هرکدام را چسب زده و سرجای خود می چسبانیم. چشم خروس را هم می چسبانیم و با ماژیک سیاه خط روی نوک و ابرو خروس را کشیده و صدای خ را پایین کاردستی می نویسیم.

اهداف کاردستی

آموزش صدای خ، شناخت شکل هندسی مثلث، آگاهی استفاده از وسایل دور ریختنی، شناخت خروس به عنوان حیوان اهلی

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما