حلزون فرفری با کاغذ، آموزش حرف ح

در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی حلزون را می بینید که برای آموزش صدای ح درست شده است. این کاردستی ارتباط معنا داری با حرف الفبای مورد نظر دارد. ساخت کاردستی آموزش حروف الفبا به کودکان یکی از بهترین روش های آموزش الفبای فارسی به کودکان پیش دبستانی و اول دبستان است. آموزش حروف الفبا به کودکان می تواند بسیار شیرین باشد و شما می توانید با آموزش الفبا کودک خود را برای خواندن و نوشتن آماده کنید. با این کاردستی می توانید علاوه بر سرگرم کردن کودک خود، با توجه به سن و مهارت های کنونی کودک از او در چسباندن و بریدن کمک بگیرید و به توسعه مهارت دست ورزی و تقویت ماهیچه های کوچک دست کمک کنید. شما می توانید در حین ساختن کاردستی حلزون شعر حرف ح را با فرزند خود تمرین کنید. پس همین الان دست به کار شوید و با ساختن کاردستی حلزون صدای ح را به کودک خود آموزش داده و لحظات خوبی کنار هم داشته باشید.

لوازم مورد نیاز

چسب، قیچی، کاغذ رنگی، چشم متحرک، سیخ چوبی، ماژیک مستطیل سبز 11*12 سانتیمتر مستطیل زرد 3*21 سانتیمتر 2 عدد مستطیل صورتی کم رنگ و پر رنگ 3* 30 سانتیمتر

طرز ساخت

برای شروع کار، مستطیل سبز را به شکل برگ قیچی کرده و مستطیل زرد را از وسط تا زده و قسمت انتها را از دو طرف به صورت اریب به اندازه 2 سانتیمتر قیچی می کنیم، سپس از قسمت تا زده شده هم به همان صورت برش می زنیم و قسمت ابتدا را به صورت خمیده قیچی می کنیم و با استفاده از سیخ چوبی فرم می دهیم. هر دو مستطیل صورتی را روی هم گذاشته و دور سیخ چوبی می پیچانیم و انتهای مستطیل بالایی را به اندازه 3 سانتیمتر چسب زده و به مستطیل پایینی می چسبانیم، شکل پیچ پیچی را روی مستطیل زرد می چسبانیم. چشم های حلزون را هم چسب زده و می چسبانیم. با استفاده ار ماژیک دهان حلزون را می کشیم و با سیخ چوبی رگبرگ های برگ را درست کرده و با ماژیک صدای ح را روی برگ می نویسیم. در آخر حلزون را روی برگ می چسبانیم.

اهداف کاردستی

آموزش صدای ح، دست ورزی، شناخت رنگ ها، آشنایی با شکل و فرم بدن حلزون.

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما