آموزش کاردستی گلدان به شکل نهنگ با بطری شوینده امو

در این ویدئو آموزش ساختن یک گلدان پلاستیکی به شکل نهنگ با بطری شوینده امو را می‌بینید. این کاردستی می‌تواند با توجه به سن کودک مهارت برش دادن و رنگ‌آمیزی را در او تقویت کند و کودک را با حیوانات دریایی آشنا کند. همچنین با درست کردن این کاردستی ‌می‌توانید اهمیت محافظت از محیط زیست را نیز به کودک بیاموزید و با او در این رابطه صحبت کنید. پس همین الان دست به کار شوید و کاردستی گلدان نهنگی را بسازید و همراه کودک خود لذت ببرید. 

 این کاردستی با حمایت امو ساخته شده است. امو حامی پرورش خلاقیت و بازی آزادانه کودکان است. 

لوازم مورد نیاز

برای ساختن این کاردستی لوازم زیر را نیاز دارید: 

• بطری شوینده امو

 • رنگ آبی و سفید ( اکرلیک یا گواش)

 • قلمو

 • کاتر

 • ماژیک سیاه و قرمز

طرز ساخت

 ابتدا با استفاده از باد گرم سشوار برچسب روی بطری را جدا می‌کنیم. سپس مطابق ویدیو طرح نهنگ را روی بطری با ماژیک می‌کشیم‌ و بعد از آن با کاتر شروع به برش دادن می‌کنیم. برای اینکه پلاستیک بطری نرم‌تر شود و برش دادن با کاتر راحت‌تر باشد می‌توانیم بطری را با سشوار گرم کنیم. بعد از برش دادن، سراغ رنگ کردن گلدان می‌رویم؛ برای اینکار رنگ آبی را با مقدار کمی سفید ترکیب می‌کنیم تا رنگ آبیِ روشن‌تری داشته باشیم و سپس با قلمو بطری را رنگ می‌کنیم. در آخر با ماژیک مشکی و قرمز، چشم‌ها و دهان نهنگ را نقاشی می‌کنیم. حالا می‌توانیم از این کاردستی به عنوان یک گلدان زیبا استفاده کنیم. 

اهداف کاردستی

 آشنایی با حیوان نهنگ، ایجاد هماهنگی بین چشم و دست، افزایش مهارت دست‌ورزی و تقویت ماهیچه‌های دست کودک برای برش دادن، افزایش قدرت تخیل و خلاقیت، آموزش استفاده از وسایل دورریختنی

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما