آموزش کاردستی گل سنبل

در این ویدئو آموزش ساختن یک گل سنبل کاغذی را می‌بینید که می‌تواند یک سرگرمی جالب و فرصتی مناسب برای آشنا کردن کودکان با رسم و رسوم نوروز و چیدن سفره هفت سین باشد. پس همین حالا دست به کار شوید و کاردستی گل سنبل را همراه کودک خود بسازید و لذت ببرید. 

لوازم مورد نیاز

برای ساختن این کاردستی لوازم زیر را نیاز دارید:

 • کاغذ رنگی بنفش با ابعاد ۳۰*۲۱ سانتی متر

 • کاغذ رنگی سبز با ابعاد ۲۱*۱۴ سانتی متر

 •  یک عدد نی

 •  چسب

 •  قیچی

طرز ساخت

ابتدا کاغذ بنفش را به صورت طولی از وسط نصف می‌کنیم. هر کدام از نصفه های کاغذ بنفش را مجدد به صورت طولی از وسط تا میزنیم و از سمت بسته‌ی آن هکانطور که در ویدیو می بینید با قیچی شروع به برش دادن میکنیم تا به صورت نوارهای ریش ریش شده در بیایند. سپس این نوارها را کنار گذاشته و ساقه سنبل را درست میکنیم. برای ساختن ساقه، به اندازه طول نی، کاغذ رنگی سبز را برش داده و دور نی می‌چسبانیم. بعد دور تا دور ساقه را چسب زده و به آرامی یکی از نوارهای ریش شده‌ی بنفش را دور آن می‌چسبانیم. نوار دوم را نیز در ادامه نوار اول می‌چسبانیم تا سنبل کاغذی ما آماده شود. در آخر از باقیمانده کاغذ رنگی سبز، چند عدد برگ باریک و بلند برش داده و دور ساقه سنبل می‌چسبانیم.

اهداف کاردستی

 آشنایی با گل ها و گیاهان، آشنایی با رسوم نوروز، افزایش دقت به محیط اطراف، ایجاد هماهنگی بین چشم و دست، یادگیری برش زدن با قیچی و افزایش مهارت دستان کودک، افزایش قدرت تخیل و خلاقیت

عکس های ارسالی شما