آموزش کاردستی کفشدوزک با درب بطری شوینده امو

در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی یک کفشدوزک کوچولو را می‌بینید که با درب بطری شوینده امو درست شده است. یکی از روش‌های مناسب برای پُر کردن اوقات فراغت و نیز ایجاد سرگرمی و تفریح برای کودکان، ساختن کاردستی‌هایی با وسایل دور ریختنی می‌باشد. همچنین این کاردستی می‌تواند یک کاردستی جالب برای آشنایی بچه‌ها با حیوانات و حشرات باشد. پس همین الان دست به کار شوید و کاردستی کفشدوزک را همراه کودک خود بسازید و لذت ببرید.

 این کاردستی با حمایت امو ساخته شده است. امو حامی پرورش خلاقیت و بازی آزادانه کودکان است. 

لوازم مورد نیاز

برای ساختن این کاردستی لوازم زیر را نیاز دارید:

 • درب بطری شوینده امو

 • چسب حرارتی

 • مقوای قرمز و مشکی

 • ماژیک مشکی

 • قیچی

 • دو عدد چشم عروسکی

 • خمیربازی

طرز ساخت

 ابتدا با استفاده از باد گرم سشوار درب بطری را حرارت می‌دهیم تا پلاستیک نرم شده و برش دادن آن راحت شود. سپس درب بطری را از وسط نصف میکنیم و مطابق آنچه در ویدیو می‌بینید، داخل آن مقداری خمیر بازی قرار می‌دهیم تا روی یک سطح صاف بایستد و آرام تکان بخورد. بعد روی مقوای مشکی یک دایره به اندازه درب بطری می‌کشیم‌ و شاخک‌های کفشدوزک‌ را هم نقاشی می‌کنیم و برش می‌دهیم. همچنین دو دایره به اندازه درب بطری از مقوای قرمز برش می‌دهیم و از وسط تا میزنیم. اول مقوای مشکی را روی بطری می‌چسبانیم و بعد مقوای قرمز را از وسط تا میکنیم و دو طرف مقوای مشکی به صورت بال‌های کفشدوزک می‌چسبانیم و روی آن را با ماژیک مشکی خال‌خالی می‌کنیم. در آخر دو عدد چشم عروسکی را روی قسمت سر کفشدوزک می‌چسبانیم. شما می‌توانید با همین روش، کاردستی حشرات مختلفی مثل زنبور، پروانه و... را بسازید و لذت ببرید. 

اهداف کاردستی

 آشنایی با حیوانات و حشرات، افزایش دقت به محیط اطراف، ایجاد هماهنگی بین چشم و دست، افزایش مهارت بریدن و بالا بردن قدرت ماهیچه های ریز دست کودک، افزایش قدرت تخیل و خلاقیت، استفاده از وسایل دور ریختنی

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما