آموزش کاردستی ماهی قرمز

در این ویدئو آموزش ساخت ماهی قرمز را می‌بینید که مقوای قرمز و پولک درست شده‌است. ساختن کاردستی‌، یکی از روش‌های مناسب برای پر کردن اوقات فراغت و ایجاد سرگرمی برای کودکان، به خصوص در ایام تعطیلات نوروزی است. پس همین الان دست به کار شوید و کاردستی ماهی قرمز را همراه کودک خود بسازید و در خلال آن در مورد عید نوروز و مناسبت‌های مختلف صحبت کنید و لحظات خوبی را در کنار یکدیگر سپری کنید.  

لوازم مورد نیاز

برای ساختن این کاردستی لوازم زیر را نیاز دارید:

 • مقوای رنگی قرمز با ابعاد ۳۰*۲۱ سانتی متر

 • کاغذ رنگی سفید و مشکی با ابعاد ۲۱*۱۴ سانتی متر

 •  تعدادی پولک رنگی

 •  چسب

 •  قیچی

 •  ماژیک و خودکار مشکی

طرز ساخت

ابتدا مقوای قرمز را از وسط نصف می‌کنیم. نصف آن را به صورت استوانه درآورده و به عنوان بدن ماهی کنار می‌گذاریم. روی نصف دیگر مقوا، همانطور که در ویدیو می‌بینید طرح باله ها و دم های ماهی را نقاشی کرده و برش می‌زنیم. بعد با ماژیک مشکی روی باله ها و دم ها خطوط عمودی می‌کشیم. حالا از کاغذ سفید دو دایره به قطر ۳ سانتی متر و دو دایره به قطر ۱ سانتی متر برش میزنیم، از کاغذ مشکی هم دو دایره به قطر ۲ سانتی متر برش میزنیم. حالا دایره های مشکی را روی دایره های سفید بزرگ تر می چسبانیم تا چشم های ماهی آماده شود. بعد دو طرف بدن ماهی را مطابق ویدیو یک برش کوچک زده و چشم های ماهی را در محل برش قرار میدهیم. سپس روی بدنه ماهی را با پولک تزیین کرده و بعد از آن باله ها و دم های ماهی را می چسبانیم. ماهی زیبای ما آماده است.

اهداف کاردستی

آشنایی با رسوم نوروز، افزایش دقت به محیط اطراف، ایجاد هماهنگی بین چشم و دست، یادگیری برش زدن با قیچی و افزایش مهارت دستان کودک، افزایش قدرت تخیل و خلاقیت

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما