آموزش شمارش اعداد با کاردستی پیتزا

در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی و بازی شمارش را می بینید که به شکل یک پیتزا درست شده است. شما می توانید آموزش مهارت های زیربنایی شمارش را قبل از ورود کودک به پیش دبستانی شروع کنید. این کار باعث بیشتر شدن آمادگی کودک برای یادگیری سایر مفاهیم ریاضی در آینده مانند جمع و تفریق خواهد شد. با این کاردستی می توانید علاوه بر سرگرم کردن کودک خود، با توجه به سن و مهارت های کنونی کودک از او در چسباندن و بریدن کمک بگیرید و به توسعه مهارت دست ورزی و تقویت ماهیچه های کوچک دست کمک کنید. این کاردستی همچنین می تواند یک کاردستی جالب برای افزایش دقت و توجه هم باشد و همچنین اهداف دیگری چون آشنایی با شکل اعداد و رنگ های مختلف را هم برای بچه ها داشته باشد. پس همین الان دست به کار شوید و این کاردستی شمارش اعداد را بسازید و همراه کودک خود کنار آموزش، بازی کرده و لذت ببرید.

لوازم مورد نیاز

چسب، قیچی، مقوا، کاغذ رنگی، خط کش، ماژیک مستطیل سبز 3/5*25 سانتیمتر مستطیل قهوه ایی3/5*25 سانتیمتر دایره های قرمز با قطر 2 سانتیمتر دایره های قرمز با قطر 1/5 سانتیمتر دایره های قرمز با قطر 1 سانتیمتر دایره زرد قطر 15 سانتیمتر دایره سفید قطر 19 سانتیمتر دایره کرمی قطر 19 سانتیمتر

طرز ساخت

ابتدا دایره زردمان را روی دایره کرمی می چسبانیم و به 8 قسمت تقسیم کرده و قیچی می کنیم. دایره سفید را هم به 8 قسمت تقسیم کرده و اعداد 1 تا 8 را به ترتیب روی هر قسمت می نویسیم. مستطیل قهوه ایی را به اندازه های 2 سانتیمتری تا زده و به شکل قارچ قیچی می کنیم. مستطیل سبز را نیز به همان صورت تا زده و به شکل فلفل دلمه ایی قیچی می کنیم. روی هر قسمت از پیتزا با توجه به اعداد از قارچ، فلفل دلمه ایی و یا دایره قرمز به عنوان سوسیس می چسبانیم. و هر قسمت آماده شده را با توجه به مواد روی آن سرجای خودش روی دایره سفید قرار می دهیم.

اهداف کاردستی

آموزش شمارش، یادگیری شکل و مفهوم اعداد، بازی و سرگرمی

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما