آموزش ساخت پروانه رنگی، کاردستی حرف پ

در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی پروانه را می بینید که برای آموزش صدای پ درست شده است. کاردستی پروانه ارتباط معنا داری با حرف الفبای مورد نظر دارد. هر حرف نمایانگر صدایی در زبان گفتاری است، که به ما این امکان را می دهد که از طریق ترکیب اصوات کلمات را ایجاد کنیم. هنگامی که کودک شما با ظاهر و صدای آوایی هر حرف آشنا می شود ، آنها یک قدم به یادگیری نحوه شنیدن کلمات و خواندن و نوشتن نزدیک خواهند شد. با کاردستی پروانه می توانید علاوه بر سرگرم کردن کودک خود، با توجه به سن و مهارت های کنونی کودک از او در چسباندن و بریدن کمک بگیرید و به توسعه مهارت دست ورزی و تقویت ماهیچه های کوچک دست کمک کنید. پس همین الان دست به کار شوید و با ساختن کاردستی پروانه صدای پ را به کودک خود آموزش داده و همچنین می توانید در مورد چرخه ی زندگی پروانه با فرزند خود گفت و گو کنید و همراه کودک خود لذت ببرید.

لوازم مورد نیاز

چسب، قیچی، کاغذ رنگی، چشم متحرک، ماژیک، سیم تزیینی مستطیل صورتی 17*20 سانتیمتر 3 عدد مستطیل 3*7 سانتیمتر 2عدد دایره با قطر 3 سانتیمتر 10 عدد دایره با قطر 2 سانتیمتر

طرز ساخت

برای شروع اول، مستطیل صورتی را از وسط تا زده و شکل یک طرف پروانه را می کشیم، اگر فرزندتان بزرگ هست می توانید مفهوم قرینه را توضیح دهید، سپس شکل کشیده شده را قیچی کرده و وقتی از قسمت تا شده باز کنیم شکل کامل پروانه را داریم. مستطیل های نارنجی را برداشته و ابتدایشان را چسب زده و به انتهایشان می چسبانیم و 3 عدد حلقه درست می کنیم. سپس قسمت میانی پروانه را چسب زده و حلقه های آماده شده را روی آن می چسبانیم. دایره ها را به ترتیب و با سلیقه ی خودمان روی بال های پروانه می چسبانیم. چشم های پروانه را هم می چسبانیم و سیم تزیینی را از وسط تا زده و به عنوان شاخک پروانه بالای سرش می چسبانیم. با ماژیک صدای پ را روی هر کدام از دایره ها می نویسیم و برای پروانه مان لبخند می کشیم.

اهداف کاردستی

آشنایی با صدای پ، آموزش چرخه ی زندگی پروانه، شناخت رنگ های مختلف، شناخت شکل هندسی دایره

عکس های ارسالی شما