آموزش ساخت خرگوش با سی دی

در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی خرگوش را می بینید که با سی دی درست شده است. شما می توانید با استفاده از سی دی های سوخته و قدیمی و با کمی ابتکار و خلاقیت کاردستی های متنوعی از خرگوش درست کنید. با این کاردستی می توانید علاوه بر سرگرم کردن کودک خود، با توجه به سن و مهارت های کنونی کودک از او در چسباندن و بریدن کمک بگیرید و به توسعه مهارت دست ورزی و تقویت ماهیچه های کوچک دست کمک کنید. این کاردستی همچنین می تواند یک کاردستی جالب برای نمایش خلاق هم باشد و همچنین اهداف دیگری چون آشنایی با حیوان خرگوش و رنگ سفید، سبز و صورتی را هم برای بچه ها داشته باشد. پس همین الان دست به کار شوید و این کاردستی خرگوش را بسازید و همراه کودک خود لذت ببرید. ایده های متنوع و جالبی برای ساخت ماهی وجود دارد و می توان با وسایل گوناگون انواع شکل ماهی را تهیه نمود. یکی از ایده های زیبا و جالب در این زمینه، در ادامه چند نمونه ماهی ساخته شده با سی دی را مشاهده می فرمایید که هر یک می توانند الگوی جالبی برای ساخت شکل ماهی شما باشند.

لوازم مورد نیاز

چسب، قیچی، مقوا، سی دی، سیخ چوبی، ماژیک، مداد رنگی مستطیل سفید 8*30 سانتیمتر مستطیل سفید 7/5*12 سانتیمتر مستطیل سبز 3*6 سانتیمتر مربع صورتی 5*5 سانتیمتر دایره سیاه با قطر 3 سانتیمتر دایره سفید با قطر 1/5 سانتیمتر

طرز ساخت

مستطیل سفید کوچک را از وسط تا زده و نصف بینی و دهان خرگوش را کشیده و قیچی می کنیم با ماژیک سیاه خطوطش را کامل کرده و با مداد رنگی صورتی، بینی اش را رنگ می کنیم سپس روی سی دی می چسبانیم. دایره های سیاه و سپس سفید را روی سی دی جای چشم هایش می چسبانیم. مستطیل سفید بزرگ را از وسط تا زده و گوش های خرگوش را قیچی و با مداد رنگی وسط گوش هاش را رنگ کرده و دو طرف سی دی می چسبانیم. از مستطیل سبز برگ و از مربع صورتی گل قیچی کرده و روی یکی از گوش هایش می چسبانیم. قسمت بالای سیخ چوبی را چسب زده و پشت سی دی می چسبانیم.

اهداف کاردستی

افزایش مهارت دست ورزی، افزایش قدرت خلاقیت و قصه گویی، آگاهی از تبدیل وسایل دور ریختنی به کاردستی های زیبا

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما