آموزش اعداد و ماشین بازی با مقوا

در این ویدئو آموزش ساختن کاردستی پارکینگ اعداد را می بینید که با کارتن و ماشین های اسباب بازی درست شده است. شما می توانید آموزش مهارت های زیربنایی شمارش را قبل از ورود کودک به پیش دبستانی شروع کنید. این کار باعث بیشتر شدن آمادگی کودک برای یادگیری سایر مفاهیم ریاضی در آینده مانند جمع و تفریق خواهد شد. این کاردستی همچنین می تواند یک کاردستی جالب برای توسعه مهارت دست ورزی و تقویت ماهیچه های کوچک دست هم باشد و همچنین اهداف دیگری چون آشنایی با شکل اعداد و رنگ های مختلف را هم برای بچه ها داشته باشد. پس همین الان دست به کار شوید و این کاردستی شمارش اعداد را بسازید و همراه کودک خود کنار آموزش، بازی کرده و لذت ببرید.

لوازم مورد نیاز

ماشین اسباب بازی، چسب، کارتن، مقوا، قیچی، ماژیک مربع با کارتن 20*20 سانتیمتر مستطیل سیاه 6*4 سانتیمتر مربع آبی 3*3 سانتیمتر دایره هایی سفید قطر 1/5 سانتیمتر

طرز ساخت

ابتدا یک سمت کارتن را به چهار قسمت، سپس سمت دیگر را نیز به چهار قسمت تقسیم می کنیم و اعداد را به ترتیب روی هر خانه می نویسیم، همان اعداد را روی دایره ها نیز می نویسیم، دایره ها را چسب زده و روی ماشین ها می چسبانیم. مربع آبی را روی مستطیل سیاه می چسبانیم و سمت دیگر مستطیل سیاه را به شکل سه گوش قیچی می کنیم با ماژیک سیاه علامت p را که نشانگر پارکینگ هست روی مربع آبی می نویسیم و کنار کارتن که قبلا آماده کرده ایم قرار می دهیم. هر کدام از ماشین ها را با توجه به عدد روی آن ها در پارکینگ مخصوص خود قرار می دهیم.

اهداف کاردستی

آموزش اعداد، شناخت شکل اعداد، شناخت رنگ ها، بازی و دست ورزی

شما هم ساخته اید؟
اگر شما و کودکتان هم این کار را انجام داده اید می توانید عکس خود را برای ما بفرستید.

ارسال عکس شما