آموزش کاردستی درخت نخل

در این ویدئو آموزش ساختن یک درخت نخل را می‌بینید. یکی از روش‌های عالی برای صحبت با بچه‌ها درباره مناسبت‌های مختلف ساختن کاردستی‌‌های مرتبط است. این کاردستی می‌تواند یک کاردستی جالب برای آشنایی بچه‌ها با مناسبت‌های مذهبی از جمله ماه محرم، عاشورا و صحرای کربلا باشد.

پس همین الان دست به کار شوید و کاردستی درخت نخل را همراه کودک خود بسازید و لذت ببرید.  

برای ساختن این کاردستی لوازم زیر را نیاز دارید:

 • مقوای قهوه ای A4

 •مقوای سبز کم رنگ A4

• مقوای سبز پررنگ A4

• مقوای سفید A5

 •  ماژیک مشکی

 •  چسب

 •  قیچی

در ابتدا دو سر مقوای سفید را با چسب به هم می چسبانیم تا یک استوانه درست شود و آن را کنار میگذاریم. سپس مقوای قهوه ای را از طول به نوارهای سه سانتی متری تقسیم کرده و برش میزنیم. هر کدام از نوارها را سه بار به سمت داخل تا میزنیم و بعد مطابق با ویدیو، با قیچی به صورت مثلث برش می زنیم و نوار را باز میکنیم.

حالا ما یک نوار قهوه ای داریم که به صورت هفت و هشتی برش خورده و می توانیم طبق ویدیو با کمک قیچی، به آن ها کمی انحنا دهیم. حالا قسمت پایینی این نوار را چسب زده و دور تا دور استوانه سفید رنگ می چسبانیم.

این مراحل را برای تمام نوارهای قهوه ای رنگ تکرار کرده و تمام آن ها را دور استوانه سفید می چسبانیم تا در انتها تنه درخت نخل ما آماده شود. حالا نوبت به درست کردن برگ های درخت نخل می رسد. مطابق با ویدیو، روی هر کدام از مقواهای سبز کم رنگ و سبز پررنگ، چهار عدد برگ درخت نخل را به طول 15 سانتی متر و با شکل و ظاهر دلخواه خودتان نقاشی کنید و سپس با قیچی برش دهید. در نتیجه شما هشت عدد برگ درخت نخل با رنگ های سبز کم رنگ و سبز پررنگ دارید که باید لبه پایینی آنها را با چسب به قسمت بالایی تنه درخت بچسبانید. درخت نخل زیبای ما آماده است. 

شما می توانید این کاردستی زیبا را همراه با کودکتان بسازید و از آن برای ساخت یک ماکت عاشورایی زیبا نیز استفاده کنید.

 آشنایی با مناسبت‌های مذهبی، آشنایی با ماه محرم، ایجاد هماهنگی بین چشم و دست، یادگیری برش زدن با قیچی و افزایش مهارت دستان کودک، افزایش قدرت خلاقیت

این کاردستی رو ساختی؟
اگر شما و کودکتون این کاردستی رو ساختید، میتونید عکسش رو برای ما بفرستید
کاردستیپیش دبستانیدبستانیگیاهانکاردستی با کاغذ و مقوابسته کاردستی محرممحرم
مطالب مشابه

جدید! دفتر مشق های اختصاصی

با اسم و عکس کودکتون و با صفحات طراحی شده

دفتر مشق